Įtrauktis (Lietuvos švietimo sistemos principas) — švietimo sistema sudaro sąlygas kiekvienam asmeniui ugdytis, plėtoti savo galias ir gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą, patirti sėkmę mokantis, socialinėje, kultūrinėje ir (ar) kitose veiklose ir būti nediskriminuojamam dėl ugdymosi poreikių įvairovės ir (ar) švietimo pagalbos reikmės.
Įtraukusis ugdymas — tai sąlygų visų mokinių dalyvavimui bendrose ugdymosi veiklose sudarymas, eliminuojant galimus mokymosi barjerus.
Universalus dizainas mokymuisi (UDM) — tai mokslo įrodymais pagrįsta ugdymo prieiga, pripažįstanti individualius mokinių skirtumus ir suteikianti visiems vienodas galimybes pasiekti sėkmę per lanksčių ugdymo tikslų, ugdymo metodų, priemonių, mokinių pasiekimų vertinimo būdų taikymą, vadovaujantis nuostata: pateikti įvairių būdų mokiniams (-ėms) sudominti; pateikti įvairių būdų žinioms suprasti ir operuoti jomis; pateikti įvairių būdų savivaldžiai mokymosi veiklai ir rezultatams pademonstruoti. Tai ugdymo prieiga, lengvinanti įtraukiojo ugdymo įgyvendinimą ir stiprinanti jo tvarumą formaliuoju ir neformaliuoju būdu visuose švietimo lygiuose.
Įtraukųjį ugdymą įgyvendinimą reglamentuojantys dokumentai:
- VPPT parengtos įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo bendrojo ugdymo mokyklose rekomendacijos
- Švietimo, mokslo ir sporto ministerija „Įtraukusis ugdymas“
- Įtraukties veiksmų planas 2021—2024 m.
- Įtraukties link. Ką turi žinoti mokykla?
- Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo kryptingumas mokyklose, vykdančiose bendrojo ugdymo programas
- Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai
Mokinių tėvų informavimas:
- Įtraukties principo įgyvendinimo gairės mokykloje
- Įtraukiojo ugdymo link: vertybės, požiūris ir susitarimai
- Įtraukiojo ugdymo link: įtraukusis ugdymas klasėje
- Kultūra įtraukčiai įtrauktis kultūrai mokykloje
Apie įtraukųjį ugdymą Tūkstantmečio mokyklų II (TŪM) projekte
https://youtu.be/SpXlWFfLhUE
Įtraukiojo ugdymo link: įtraukusis ugdymas klasėje
https://www.youtube.com/watch?v=f-RA_JgLfhQ